Letisztult énekhang, elegáns megjelenés, ígéretes tehetség. Horváth Sára a Liszt Ferenc Zeneakadémia első éves hallgatója. Népi énekesi pályája után jazz énekléssel kezdett foglalkozni Kocsis Ági szárnyai alatt, nem kis sikerrel.
-Hány évesen kezdtél el énekléssel foglalkozni?
-Hét évesen kezdtem el néptáncolni a Gödöllő Táncegyüttesben és ott mondták, hogy erős a hangom, menjek el énekelni. 8 évesen a szüleim beírattak a gödöllői zeneiskolába népi énekre.
-A szüleid szava volt a döntő az éneklés elkezdése terén vagy már kisgyerekként is úgy érezted ezt szeretnéd csinálni?
-A szüleim nagyon szeretik a népzenét a magyar népzenét legfőképp de más népek zenéit is kedvelik. Fiatal korukban táncházakba is eljártak. Ezért kezdtem el a néptáncot, amit utána nagyon megszerettem, az éneklés pedig teljesen magától értetődően jött. A zene és a mozgás nem választható külön egymástól.
-Kinél kezdtél el éneklést tanulni?
-A gödöllői zeneiskolában kezdtem el tanulni, legelőször Dobák Katalintól. Őt követte Benedek Kriszta,Szalé Károly majd Szikora Réka. Rékától tanultam a legtöbbet. Tánctanáraim Széphalmi Zoltán, Iglói Éva és Mosóczi Lívia voltak. Mindamellett, hogy kivétel nélkül kiváló emberek, általam nagyrabecsültek.
-A gimnáziumi évek alatt sem hagyott alább a lelkesedésed?
-Gimnáziumi éveim alatt kezdtem el más művészeti ágak felé is nyitni illetve más tánc és zenei stílusokkal megismerkedni. A Waldorf Iskola révén megismerkedtem az Euritmiával, a Rudolf Steiner által megalkotott kortárs mozgásművészettel, Melyet úgy jellemeznék: látható zene és látható beszéd! A kamaszkor a kísérletezésé, hallgattam jazz-t, klasszikus zenét, popp-ot. Meghatározó volt számomra, hogy bekerülhettem a jászberényi Jászság Népi Együttesbe.
-Hogyan ismerkedtél meg közelebbről a jazz zenével?
-Ahogy tágultak a művészeti ismereteim egyre nagyobb űrt éreztem magamban, melyet végül a jazzal való megismerkedésem töltött ki. Egyrészt ösztönös odafordulás volt ez, másrészt segítségemre volt néhány barátom, akik fontos állomásai lettek az életemnek.
-Nem titok, hogy nekünk van egy közös projektünk is a BaHorKa. Én tudom hogyan találtunk egymásra, viszont az olvasók nemigen…
-Mint már említettem a Jászság Népi Együttes táncosa lettem gimnáziumi évek alatt. Ekkor ismertelek meg téged (Kaszai Lili) illetve Balogh Melindát. 2007-ben mutattuk be a táncegyüttessel Boldog lelkek tánca című műsorunkat, melyben közösen énekelünk egy éneket. A nagy sikerre való tekintettel fogalmazódott meg bennünk a további közös éneklés gondolata. A BaHorKa (http://bahorka.mlap.hu/) vezeték neveinkből álló mozaikszó. Törekszünk nem behatárolni magunk holmi stílusminősítéssel, ezért ha kérdezik milyen zenét csinálunk a válasz általában, hogy BaHorKa zenét. Az elmúlt egy évben fő profilunk a gyermekműsorok előadása lett. Az esztendő jeles napjait, ünnepi szokásokat elevenítünk meg énekkel, tánccal, interaktív játékokkal 50 percben.
-A BaHorKa mellett egy másik női énekformáció tagja is vagy. Hogyan jött ez a lehetőség?
-Bő fél évvel ezelőtt egy meglévő acapella formáció szerveződése kapcsán kerestek meg engem. Egy meghallgatás után választottak ebbe az öt tagú formációba. Mint ahogy a nevünk is tükrözi Season5 (http://www.season5.hu/) acapella , kíséret nélkül énekelünk. Ez nagyon nagy kihívás számomra, mert csakis az énekhangunkra támaszkodhatunk.
-Milyen helyszíneket léptek fel?
-Ez a formáció zártkörű rendezvényekre lett kitalálva de, most hétvégén élőben szerepelünk majd a rádióban. Abaházi Csaba kérdez minket és még énekelni is fogunk.
-Úgy tudom jazz ének tanáraid közt tudhatod Lakatos Ágnest, aki mai napig jazz körökben a legnépszerűbb előadók egyike. Hogy kerültél hozzá?
-Három évvel ezelőtt jelentkeztem a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola jazz ének szakára, okj-s képzésre. Az első tanárnőm Lakatos Ági lett, aki azóta is tanít igaz, szeptemberben felvettek a Zeneakadémia jazz ének szakára de, szerencsére ott is őt kaptam.
-Mennyire volt nehéz feladat bekerülni a Zeneakadémiára?
-Nagyon szerencsésnek mondhatom magam, mert nagyon kevés ember, szakonként 1-2 fő kerül csak be évenként az iskolába, mindamellet, hogy többszörös a túljelentkezés. Én elsőre első helyen jutottam be, amire nem is számítottam. A felvételi rendszer több fordulós, amiben szolfézs, angol, zongora és szóbeli meghallgatások vannak. És ha mindezekből tovább jut a felvételiző, csak akkor hallgatja meg a felvételi bizottság főtárgyból, ami lehet ének illetve hangszeres zene.
-Mik a jövőbeni terveid az énekléssel kapcsolatban?
-Szeretném az egyetem adta lehetőségeket minél jobban kihasználni. Külföldi partnerintézményekben tanulni, nemzetközi versenyeken részt venni.
-Diploma után mik az elképzeléseid?
-Nagyon izgalmasnak találom, hogy sok zenésztársamat megismerhetem. Szeretnék minél több emberrel együtt dolgozni. Olyan előadásokat szeretnék majd létrehozni, vagy legalább részt venni, ahol a különböző művészeti ágak, a zeneművészet, a táncművészet, képzőművészet a vizuális kultúra egy komplex előadásban tud együtt működni, lélegezni. Hiszen az improvizáció és az interakció minden művészetben benne van. Hiszem, hogy ez lehet egy kulturális és művészeti jövőkép.