Mindjárt ismét Forma-1:). Nem tudom ti hogy vagytok vele de én már alig várom, hogy ismét elrajtoljon a Száguldó Cirkusz és egy újabb izgalmas évet láthassunk.
A 2011-es év első futamának megrendezési jogát Melbourne kapta a kaotikus Bahreni helyzet miatt. A Forma-1 történetében először törölnek versenyt politikai okok miatt. Így a 2011-es idény március 27-én az Ausztrál Nagydíjjal veszi kezdetét.
Egy kis visszatekintő a tavalyi szezonra ha már valaki esetleg elfelejtette volna.Az év nagy bejelentése volt, hogy az”öreg róka”Michael Schumacher visszatér a Forma1-be-sokak örömére vagy bánatára- na de nem a régi csapatához a maranellói gárdához, hanem a Mercedes Gp istállóhoz. Fernando Alonso átigazolt a Ferrari csapathoz Kimi Raikkönen helyére, míg a 2009-es szezon világbajnoka a brit Jenson Button a Mclaren csapat mellett tette le a voksát. Mindenki joggal várta tehát izgalommal a 2010-es évet immáron 4 világbajnokkal a mezőnyben.
Az idényt még érdekesebbé, színesebbé tették az új szabályváltozások. Íme néhány: Újdonság volt,hogy az időmérő utolsó körébe bejutott 10 pilótának azzal a gumival kellett megkezdenie a versenyt amivel a legjobb idejét teljesítette az időmérő 3. etapjában. Betiltották a futam alatti tankolást, nagy változást jelentett még az új pontrendszer bevezetése ami által 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1 felosztásban szerezhették meg a pontjaikat a futamokon első tíz helyen célba érkező pilóták.
Tavaly káprázatos versenyeket láthattunk gondoljunk csak a szezonnyitó versenyre ahol Fernando Alonso rögtön megszerezte első ferraris futamgyőzelmét egy kettős ferraris sikerrel megkoronázva, vagy a Maláj Nagydíjra ami a Red-Bull kettős sikerével folytatódott vagy éppen a kínai futamra ahol a Mclaren istálló két pilótája végzett az élen. Ez az év sem volt mentes a szeszélyes időjárástól, csapatutasításoktól, bokszutcai hibázásoktól,vagy éppen a balesetektől :a Török Nagydíj Sebastian Vettel és Mark Webber összeütközésétől maradt emlékezetes. Hazánk tekintetében is nagy jelentősége volt a 2010-es évnek, hiszen ekkor ünnepelhettük a 25. jubileumi Magyar Nagydíjat:).
A 2010–es évben több versenyző is harcban állt a végső győzelemre való esélyért. A pilóták egymást váltva adták át a stafétabotot a bajnokságot éppen vezetőnek. Az évad utolsó versenyének Abu Dhabi adott otthont. Fernando Alonso aki az utolsó futamra még a pontverseny éllovasaként érkezett, sokak bánatára a futamon a 7. helyen végzett ami a hőn áhított harmadik vb cím megszerzésébe került. A végjátékban a német fiatalember Sebastian Vettel diadalmaskodott, négy ponttal megelőzve a Ferrari csapat spanyol pilótáját Fernando Alonsot és maga mögé utasítva saját csapattársát az ausztrál Mark Webbert. Vettel ezzel megszerezte élete első világbajnoki címét, ő lett minden idők legfiatalabb F1-es világbajnoka. A Red–Bull istálló tehát dupla örömöt tudhatott a magáénak hiszen megnyerték az egyéni valamint a csapat világbajnokságot is.
2011-ben várhatóan még izgalmasabb lesz a bajnokság, köszönhető többek között ez az új gumibeszállítónak a Pirellinek. Az új abroncsok kevésbé bírják a terhelést, ezáltal jóval több kerékcserére kell számítani. Komoly taktikai csatákból most sem lesz hiány. Valamint visszatér a 2009-ben már alkalmazott KERS rendszer (plusz erőket biztosító rendszer). Jó hír a versenynaptár 20 futamra bővült ezzel is kedveskedve a Forma-1 szerelmeseinek. Bízom benne, hogy az idei év is fordulatokban, eseményekben, meglepetésekben gazdag lesz immáron 5 világbajnokával a mezőnynek, újult erővel 12 csapat 24 versenyzője szállhat ringbe egymással az egyéni és konstruktöri címért. Így hát joggal remélhetjük ismét kiélezett futamokat láthatunk a Száguldó Cirkuszban, ezzel szerezve örömet a sportág kedvelőinek.