Nos újabb kvízzel bátorkodom előhozakodni az inkább hírhedtté, mint híressé vált Top 5 tanáros teszt után. Úgy döntöttem egyetemünk hölgy oktatóiról nem írok, hiszen ha egy nőt akár szándékodon kívül is megbántasz, azt kamatostul kapod vissza, azt meg ugye záróvizsga előtt nem. Álljon itt tehát a TOP 5 TANTÁGY, AMELYEKEN LÖVÉSÜNK SINCS MIRŐL VOLT SZÓ.
A lista itt még önkényesebb talán mint előzőleg, és biztosra veszem, hogy mindenki tudná bővíteni a saját szájíze szerint – én is – de próbáltam szűkíteni a lehetőségeket.
Bevezetés a tudományos elemzésbe
Csillagidő: 2007 pont első év pont első félév
Akció fedőneve: békáem nulla-kettő-tizenegy a.k.a A Vass-jelenség
18 évesen, frissen érettségizettként beülni erre az órára – mikor alig 3 hónapja még az volt a legnagyobb gondunk, hogy fejből meglegyen a másodfokú egyenlet megoldóképlete – kicsit arra emlékeztetett, mint amikor 3-4 éves koromban véletlenül pornót láttam a TV-ben. Tök jó, tök jó, de miről van szó?! Nagy hirtelenjében a mongol lótenyésztés és a kínai népköltészet évezredes egymásra gyakorolt hatásának elméletéről is lehetett volna szó, üveges tekintetemben az értelem szikrája akkor sem gyúlt volna ki. Tetézte a bajt a HTK 4. emeletének kongó üressége, illetve a főételnek is laktató, pláne aperitifnek szánt szociológia óra. Persze annak, aki hátrébb ült a 4.sornál és nem hallotta a tanár urat, rövidúton megoldódott a problémája.
Kultúraközi kommunikáció
Csillagidő: 2008 pont második év pont első félév
Akció fedőneve: békáem három-egy-tizennyolc a.k.a A Lázár-protuberancia
Azt mindannyian megtapasztaltuk, hogy a polihisztorokat kenterbe verő logikához mi kevesek vagyunk, mint sünin a dauer, de még tárgyanként külön-külön csak nem tévedtünk el a szemiotika, kulturális ismeretek és antropológia útvesztőiben. Na de amikor ezeket a tanrendbe ágyazva ötvözik, akkor szabadul el a pokol. Egyenes arányosságot lehet felfedezni a tantárgy komplexsége és a tanár úr diszciplinák szerinti világnézettöredékek egyesülése során felszabaduló energia között, mely utóbbi leginkább egy napkitöréssel volt hasonlatos. Csak tovább tartott.
Szakrális nyelv és szakrális kommunikáció
Csillagidő: 2008 pont második év pont első félév
Akció fedőneve: békáem egy-egy-ötvenegy a.k.a Az újraértelmezett hajó-allegória
Tuti, hogy mindenki emlékszik erre a félévre, hiszen 4 darab vizsgát is abszolválni kellett Vass tanár úrnál. (Aki tökös volt, egyben nyomta a négyet;) A másik három; médiapolitikák, makroökonómia és Mo. társadalomtörténete rendben volt végülis, hiszen konkrétumokban bővelkednek, de a fent nevezett tárgy akkora X volt, hogy külön kalóztérkép kellett volna hozzá. Annyi egészen biztosan megmaradt, hogy a hajónak minimum 6-7 féle jelentése van.
Tájkommunikáció
Csillagidő: 2009 pont második év pont második félév
Akció fedőneve: békáem három-egy-tizenöt a.k.a A nem létező diszciplina
Na erről a tárgyról nem fogok tudni hosszan értekezni nektek, de az sokat elmond, hogy az első órán Lázár tanár úr elmondta, hogy a tájkommunikáció mint olyan, nem létezik. Szakirodalma nincs, tanítani is régen csak a Szent István Egyetemen tanították. Hát… good luck, have fun.
Dokumentumműsor készítés
Csillagidő: 2010 pont harmadik év pont második félév / Napjainkban
Akció fedőneve: békáem négy-négy-huszonkilenc a.k.a Az esti filmklub tapasztalat
Nos előttem nem teljesen világos miért jó ötlet készítés címszó alatt egyféle dokumentumfilm típust nézni, pláne szerda esti 6-os kezdéssel fél 8-ig, de a szeánszt mindig megtartjuk makacsul. Ha már így alakult, hogy előtte reggel tíztől megy a tortúra, estére igazán válogathatnánk egy szélesebb palettáról a doku-filmek terén. Csak egy ötlet.
+1 Záródolgozat
Csillagidő: Már tegnapra is késő
Akció fedőneve: békáem öt-kilenc-kilencvennyolc a.k.a Mission Impossible / Blitzkrieg
Ez ha kész lesz, nem lesz lövésem sem hogy csináltam. ;o