Volt szerencsénk (a csoportnak) megismerkedni a kommunikáción belül a hallgatás és a megértés fontosságával, méghozzá a kommunikációs tréning „kurzus” teljesítésén belül. Az ember nem is gondolná, hogy ha türelmesen végighallgatja (rendszeresen) a társát akkor azzal milyen pozitív eredményt ér el. A hallgatás és meghallgatás képességének döntő szerepe van a szakmai sikerben és akár az emberi kapcsolatokban is. „Nehéz mások elképzeléseit vagy véleményét figyelmesen meghallgatni, mert ez sebezhetővé tesz bennünket, mivel véleményünk módosítását, esetleg elvetését igényelheti. A változtatás kényelmetlen.” (Russell – Black, 1972.) De meg kell erőltetnünk magunkat, és meg kell hallgatnunk a másikat. Jobb esetben nyerünk azzal, hogy meghallgattuk az illetőt. Persze akad olyan ember is dögivel, aki fittyet hány arra, hogy te meghallgatod, és nem érdeklődik visszafele. Csak magáról beszél.
Nos arra gondoltam, hogy mindenki, aki akarja, jelölje be, hogy melyik hallgató fajtába tartozik!
Információszerző hallgató | |
Kritikus hallgató | |
Visszhangzó vagy empatikus hallgató | |
Taktikai hallgató | |
Szórakozási célú hallgató | |
Érdektelen, lusta hallgató | |
Külsőségekre koncentráló hallgató | |
Szorongó, bizonytalan hallgató | |
Bevetésre váró hallgató | |
Egocentrikus hallgató | |
Állhallgató | |
Versenyző hallgató |