Friss

Reviczky4 Hírmondó

A Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészettudományi Karának hallgatói blogolnak itt. Tudj meg mindent az egyetemről, írd meg a tapasztalataidat!

megosztás

Share |

gaspar facebookon

Címkék

133 (1) 15 (1) 2010 (1) 3 (1) 68 (1) a (1) aboriginal (1) abortusz (1) afrika (1) áhítat (1) ajánló (6) ákos (1) alapítvány (1) alapmű (2) albérlet (1) álhír (1) alkohol (1) állásbörze (2) amiről nem beszélek (2) anima (1) arany (1) arany ászok (1) arpad (1) az (1) a mi eveink (1) (1) ba (1) bajnokok ligája (3) baleset (1) balkán (1) barátok (1) barátság (2) barlang (1) baross (2) báthory (1) belga (1) benzinárak (1) bethlen gábor kollégium (1) bicikli (2) bizotnság (1) bkv (1) blogélet (2) bocsánat (1) böhm (1) bölcsész (6) bombariadó (1) borat (1) bors (1) bounty (1) bozsonyi károly (1) bp (1) brando (1) bridget (1) btk (4) búcsú (1) budapest (5) bud spencer (1) buli (1) busz (1) campus (1) cápa (1) casino (1) che (2) chuck norris (1) communication (1) critical (1) csarnok (1) desperate housewives (1) diákélet (27) diákmunka (7) diákok (1) dohány (1) dohányosok (1) drog (1) dzsárdzsár (1) ede (3) eger (1) egészség (2) egyetem (8) egyetemi nap (1) egyházak (2) egyszerűen (3) elméletalkotás (1) elmélkedés (22) elnézést (2) emberi (2) emberi; (1) emberség (1) emléktábla (1) enikő (1) enyém az utolsó szó (2) erasmus (3) eredet (1) érettségi (1) értékek (2) érzés (2) érzés; (1) és (1) esküvő (1) est (1) étel (1) étkezés (1) etr (1) etus (1) évvége (1) extrém (1) e learning (1) facebook (12) fapados (1) feher tenyer (1) felejthetetlen (2) felsőoktatás (1) feri (1) fesztivál (4) fiatalok (3) fidesz (1) film (13) filmek (1) filmkritika (4) filozofia (4) finish (1) fizetés (1) flatley (1) foci (8) fogyókúra (1) főnök (1) forgatás (1) főzés (1) fura (1) fürdő (1) futás (1) gábor gábor (1) generációk (2) gibson (1) góliát (1) gondolatok (3) graffiti (1) gyakorlat (1) gyors (1) gyorsan (1) gyorsétterem (1) hagyományok (2) hallgatás (1) hallgató (1) hallgatók (3) hangulat (3) háteztmárténylegne (2) hátrányok (1) ház lakói (1) hiányosságok (2) hid (1) hír (1) hírtv (1) hit (1) hök (3) hollandia (4) horror (1) horthy (1) humor (1) húsvét (1) időpontok (1) illatok (1) inception (1) ingyen (1) interju (3) international (1) internet (2) irodalmak (1) iskola (2) iskolában (1) jegybeírás (1) jegyzet (4) jones (1) jóska (1) journalism (2) jövő (2) jrock (6) kaja (2) kamera (1) kanonok (1) kapcsolat (1) karácsony (6) károli (16) kávéró (1) kedvence (1) keleti pályaudvar (1) kerei (1) kerékpár (2) kerékpárosklub (2) keres (2) kiállítás (5) kifordított (1) kínál (1) kisebbségek (3) kispál (1) kitekinto (1) kocsma (1) kocsma sor mister batthyany ter jo hangulat legjobb (1) kollégium (2) költségek (1) koltsegterites (1) kommunikáció (12) koncert (4) kontrasztkiállítás (1) könyv (1) könyvajánló (4) könyvtár (3) korlátai (1) körlevél (1) környék (2) korsó (1) kortársaink (1) köttetés (1) kovács gergely botond (1) közlekedés (2) közösség (1) közszolgálat (1) közvélemény kutatás (1) kre (1) krepuska (1) kritika (10) különóra (1) kultúra (1) kutatók (1) kutya (2) lasertag (1) látogatók (1) leadás (2) légáramlás szétterelés (1) lehetőségek (1) leibniz (3) lemezajánló (1) lenke (1) levegő (1) lexikon (1) liliom (1) lista (1) luxus (2) ma (1) magánnyugdíjpénztár (1) mágenheim (1) magyarorszag (1) magyar szak (1) május (1) már (1) maraton (1) március (1) marlon (1) másnaposság (1) mass (1) media (1) média (5) médiaelemzés (1) médiakutatás (1) meg (1) megasztár (3) megbecsülés (1) megint (1) mel (1) menyasszony (1) michael (1) microsoft (1) mister (2) most (1) mozi (4) munka (11) muszáj (1) művészet (5) múzeum (1) múzeumok éjszakája (1) nagy fehér (1) napok (1) negyedik (1) nem (2) németország (1) nemi szerepek (1) nemzedékek (1) neptun (2) nyár (1) nyaralás (2) nyelvtanulás (2) obuda (1) óbuda (1) okos (1) oktatás (1) olajos (1) olcso (1) olcsó (4) olvasmány (1) órát (1) osztályzás (1) ösztöndíj (1) otthonszulés (1) paloma (1) pálvölgyi (1) pályázat (1) párkapcsolat (5) pedál (1) pénzügy (1) pikkely (1) pince buli (1) poker (1) politika (14) portfoliopoints (1) portré (1) prága (1) presszo (1) program (2) programajánló (2) programok (3) prüdéria (1) publi (57) rádió (1) recept (2) reklámok (1) rendezvény (1) rendezvények (5) rendszerváltás (2) repülőgép (1) reviczky utca 4c (1) rólunk (1) rólunk szól (1) röplabda (1) sajnálom (1) segítség (2) (1) sor (1) sör (6) sorozat (2) spagetti (1) sport (13) stúdió (2) sümeghy (1) suxxx (1) szabadsag (1) szabadság (1) szabadtér (1) szabó erika (1) szak (1) szakdoga (1) szakdolgozat (6) számítógép (1) számítógépek (1) szamok (1) szavazas (1) szavazás (3) szelektív hulladék (1) személyes (1) személyiség (1) szerelem (3) szeretet (1) szerkesztés (1) sziget (1) szingli (1) szinglik (1) színház (3) szomszédok (3) szórakozás (6) születésnap (1) takács (1) taki (1) tanácsadás (2) tanárok (3) tandem (1) tanszékek (3) tantárgyfelvétel (1) tanulás (2) tárca (1) társasjáték (1) tartani (1) tartja (1) tavasz (3) teázó (1) telemarketing (1) televízió (1) téma (1) terasz (2) terence hill (1) terepnapló (1) tippek (2) tisztelet (1) tojás (1) tömegkommunikáció (1) toplista (4) továbbtanulás (1) tradíció (1) treffort (1) trend (1) tv (3) újságírás (4) unaloműzés (3) ünneplés (1) utazás (1) vágási (1) vagina (1) vakság (1) választás (1) választások (2) vallás (2) valosag (1) város (2) vaskapu (2) velemeny (1) vélemény (1) versek (1) verseny (2) vicc (1) vicces (1) vidék (4) video (1) világbajnokság (1) vizsgafelvétel (1) vizsgák (1) vs (1) vs. (1) wakeboard (1) west (1) youth (1) zene (9) zsongadalom (1) Címkefelhő

A két kerék igenis menő - 1. rész

2010.05.19. 22:07 | voodude01 | Szólj hozzá!

Címkék: hollandia kerékpár bicikli ede kerékpárosklub

 

 

 

 

 


 

 

 

 





Hága pályaudvara. Megtalálod a bejáratot?



Lassan két hónapja vagyok Hollandiában, és minden áldott nap kerékpározom. Nincs ebben semmi különös errefelé, a bicikli a hollandok nemzeti közlekedési eszköze. Az anyukák roskadásig megpakolt drótszamárral tartanak haza a bevásárlás után, a vasútállomások mellett végeláthatatlan kerékpárrengeteg húzódik a parkolóban, és az sem szokatlan látvány, ha a helyes kislányok a csomagtartón ülve szállíttatják magukat. Az állomások mellett hagyott ezernyi bicaj azért állandó jelenség, mert akik más városban dolgoznak/tanulnak, és vonattal járnak munkába, az állomásra kerékpárral érkeznek. A kerékpár egyszerű, gyors, olcsó, bármikor „bevethető” közlekedési eszköz. Nem utolsósorban egészséges is: amióta nap mint nap kerekezem, érezhetően fittebbnek érzem magam, pedig nem edzek, hanem csupán maga a közlekedés mozgat meg. Miért nem csináltam ezt eddig is otthon? Nos, aki budapesti, annak aligha kell magyaráznom. Nem arról van szó, hogy Budapesten nem lehet kerékpározni, hanem ezen a téren is az ósdi szemlélet, a nemtörődöm politika és hozzáállás a hunyó, ahogy még hány dologban.

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bicaj, kivételes napsütés, tanya-bike, rózsaszín nyereg... Micsoda életérzés :D


A kedvenc magyar tévhiteim egyike, hogy „Budapesten nincs is kerékpáros, miért pofáznak ezek állandóan?”. Nos, van, miért ne lenne, ám magától beszél az az adat, miszerint Budapesten a városi közlekedésben kerékpárral résztvevők száma nevetséges 1-2% (ez Amszterdamban 40%, ami európai rekord). Budapest belvárosán vagy például a Dunaparton egy autópálya halad keresztül, de talán még nem is a dugók a legidegesítőbbek, hanem a parkoló autók. Egyetemünk Józsefváros Palotanegyedében fekszik, elég körbesétálni a környéken, például a Puskin utcán, és máris szembetűnik a dolog. Az autók egymás hegyén-hátán parkolnak, a járdán alig marad hely a gyalogosoknak, ráadásul így is a kutyagumi halmokon keresztül kell ugrabugrálni. Olyan érzésem van, mintha a Fővárosban elfelejtették volna, hogy a város nem az autókért, hanem az emberekért van. A parkoló bádogdobozok helyén akár lehetne gondozott fasor, pad vagy kerékpársáv is. Nem hangzik vonzóbban?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bicikliút Ede-ben. Az összhang a szélmalommal teljes. ;)

 

Akik még mindig azt hiszik, hogy Budapesten csak autózni lehet (a „csórók” meg járjanak BKV-val, amelynek ára folyamatosan növekszik, színvonala pedig rakétasebességgel zuhan), azoknak figyelmébe azt ajánlom, hogy Hollandiában sem a földből ugrottak ki a kerékpárosok. A ’60-as években, amikor megfizethetővé váltak a kocsik, mindenki autóval szeretett volna járni. Hirtelen túl sok lett a kocsi, amire a városok nem voltak igazán felkészülve. A következő évtizedekben kemény és következetes politikát kellett folytatni, hogy csökkentsék az autóforgalmat. Kiváló kerékpáros infrastruktúra kiépítésével sikerült rászoktatni az embereket arra, hogy a városi kerékpározás élhető és egészséges életforma, és általa a közterek is emberbarátabbak lesznek, a város élhetőbb lesz.

Budapest több évtizedes lemaradásban van a holland városokkal szemben, de korántsem reménytelen a helyzet. A Magyar Kerékpárosklub és más civil szervezeteknek hála egyre népszerűbb a városi bicajozás, és egyre nagyobb közlekedéspolitikai befolyása van azoknak, akik egy másfajta Budapestet képzelnek el. Azt kell bebizonyítani, hogy a kerékpározás élhető alternatíva a belvárosi autópályákkal szemben, és mint szerte máshol Európában, szemléletváltással és eltökéltséggel kivitelezhető a magyar fővárosban is.

gyuriedeben.blogspot.com/


A bejegyzés trackback címe:

https://gaspar.blog.hu/api/trackback/id/tr812016682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása