Történetünk főszereplője Ubul. Ubul egy teljesen átlagos huszonéves fiatalember, aki nemrégiben költözött be új otthonába és mint a virtuális világ nagy rajongója, szeretne jó internetes kapcsolattal rendelkezni. Ezen vágya útjába azonban az a szomorú tény állt, hogy csak egyetlen szolgáltatónál lehetett előfizetni. Mit volt mit tenni, Ubul előfizetett az Alpha cégnél a számára legszimpatikusabbnak tűnő csomagra. Jónak tűnt a le- és feltöltési sebességgel, ráadásul korlátlan adatforgalmat bonyolíthatott le. Hősünk természetes boldogan írta alá a papírokat és kivett egy szabadnapot a következő hétre, hogy fogadja Alpha cég embereit, akik majd bekötik őt a világhálóra.
Ubul megkapta a kis internetes elérését és boldogan szörfölhetett ismét. Öröme azonban nem tartott sokáig. Eleinte csak kisebb megszakadások árnyékolták be boldogságát, azonban ahogy telt-múlt az idő, a szakadások egyre gyakrabban jelentkeztek és tovább is tartottak. Végül arra a szintre jutott, hogy egy weboldal megnyitásakor két percre elment a nete. Ubul tehát felemelte a kagylót és hívta a céget. Alpha munkatársa jelezte, hogy nem tudják mi lehet a probléma, ők nem látnak semmilyen gondot, de következő héten kiküldenek egy technikust, aki megnézi a dolgot. Ubul beleegyezett és várta a szakit. Az jött, ahogyan jönnie kellett, ám egy órával azelőtt, hogy megérkezett volna, az internet kifogástalanul kezdett működni. A technikus megállapította, hogy nincs semmilyen probléma, a net szuperál. Másnap azonban ismét kezdődtek a gondok.
Így ment ez nap nap után és Ubul vérnyomásánál már csak a telefonszámlája volt nagyobb, hiszen szerette volna bebizonyítani az igazát. Talán sosem oldódott volna meg a problémája, ha időközben Béta cég nem üti fel a fejét a kerületben. Hősünk sietve visszamondta hát Alpha céggel a szerződését és egy éves hűségnyilatkozattal csatlakozott Béta előfizetőinek egyre gyarapodó táborához. Sávszélessége a plafont verdeste, nem is tudta teljesen kihasználni. Boldogan szörfölt, töltött és játszott az internet.
Úgy tűnt, hogy problémái megoldódtak és végre kellemesen tölthette el a szabadidejét. A sors azonban ismét közbeszólt, amikor is lejárt a hűségnyilatkozata. Béta cég munkatársa felhívta, hogy szeretne-e egy nagyobb csomagba kerülni, ahol még nagyobb sávszélességes biztosítanak neki. Ubul még a jelenlegi sávszélességet sem használta ki, ezért egyelőre nem kívánt csomagot váltani. Másnaptól rejtélyes internetkapcsolati problémák ütötték fel a fejüket. A net meg-megszakadt, de ha volt is, rendkívül lassú volt. Két hét után Ubul megelégelte a dolgot és tárcsázta a Béta cég központját. Fél órás telefonálásába került, mire végül kapcsolták a technikust, aki hosszas elemzésbe kezdett. A végén csak annyit tudott közölni Ubullal, hogy a szerződésben foglalt minimumot a cég biztosítja, nem tud segíteni az ügyben, esetleg váltson nagyobb csomagra. Ubul próbálta megmagyarázni, hogy az alapcsomagot nem tudják garantálni, így nem kíván váltani, de süket fülekre talált.
Hősünket a harmadik cég mentette ki a csávából. Gamma cég jött, látott és győzött. Ubul ma problémamentesen szörfözik a neten, igaz többet fizet kisebb sebességért mint Béta cégnél, de legalább nincs problémája az internetkapcsolatával. Legalábbis ezidáig...